Felmérés

Egy felmérés szerint a mikro- és kisvállalkozások 44 %-ának nincs honlapja. Sokan a személyes kapcsolataikban bíznak, 34% sajtóban és szórólapon hirdet. 61% szeretne ugyan megjelenni a neten, de pénzhiányra hivatkozva halogatja. 47% beérné valamilyen ismerős által "buherált", ingyenes honlappal. Valóban, az Interneten olcsón is meg lehet jelenni. De nem mindegy, hol és milyen eredménnyel akarjuk vállalkozásunkat hirdetni!

kalauz-hu-logo.png

Hogyan hirdessük vállalkozásunkat hatékonyan az Interneten?

2011.01.26. 18:08 lovaszij

 

Minden valamire való vállalkozásnak érdemes kihasználni az internetes hirdetési lehetőségeket! Különösen a kis- és középvállalkozásoknak! Nekik ugyanis nincs pénzük drága tévéreklámokra, óriásplakát-kampányokra és egyéb, költséges, csak a multicégek által megfizethető marketingkommunikációs eszközökre.

A kisvállalkozásoknak - kiváltképp a mai, válságtépázta gazdasági helyzetben - kevés a pénzük. Nagy részüknek soha sem lesz annyi, hogy tévéreklámokra költsenek..

Vevőkre azonban szükség van! Minél többre! Épp ezért kell keresniük olyan kommunikációs csatornát, aminek a segítségével sok-sok emberhez - vagy ellenkezőleg: épp egy jól körülhatárolt, szűk célcsoporthoz - tudják eljuttatni marketingüzenetüket, és nem kerül egy vagyonba.

Kétségkívül ma már ilyen reklámcsatorna az Internet. A magyar felnőtt lakosság több mint a fele internetezik rendszeresen (hetente legalább egyszer-kétszer). Naponta sok százezren ülnek számítógép elé, mert vásárolni szeretnének vagy szolgáltatót keresnek. Beütik a Google keresőmezőjébe, amit keresnek, és pillanatok alatt sokezres listát kapnak azokról a weboldalakról, amelyeken a keresett termékről vagy szolgáltatásról információ van.

Ahol ilyen sokan keresnek terméket, szolgáltatást, ott bizony jelen kell lennie minden kis- és középvállalkozásnak! Hirdetni kell! Hírt adni a vállalkozásunkról! Kínálni a portékánkat, ajánlani szolgáltatásunkat!

Az a legszebb az egészben, hogy az Interneten ezt viszonylag olcsón, némi kompromisszummal akár ingyen is megtehetjük. Nem kell hozzá több millió forintot áldozni.

A legfontosabb: nem szabad megelégednünk egyetlen webhellyel!

Az Interneten minél több helyen kell jelen lenni, hogy a lehető legtöbb új vevőre tegyünk szert! Marketing szakemberek azt mondják: egyetlen reklám nem reklám. Az internetes megjelenésre is igaz ez: egy weboldal nem elég. Aki több helyen is jelen van, sokkal nagyobb eséllyel vesz részt a vevőkért vívott küzdelmekben...

Nagyon jó, ha van saját honlapunk, de rásegítőnek számtalan további webhely található, ahol szinte fillérekért lehet cégünkről információt publikálni. Van, ahol csak minimális mennyiségű adatot tehetünk közzé ingyenesen (ezek legtöbbször cégkereső adatbázisok), de vannak könnyen kezelhető, egyszerű honlapépítő rendszerek is. Némelyik ingyenes, másokért fizetni kell, de általában nem sokat, mert nagy köztük a versengés.

Vannak szép számmal régivágású, ma már korszerűtlen cégadatbázisok, de vannak új- és korszerű rendszerek is, amelyekben rugalmasan alakítható, bővíthető, testre szabható cégoldalak hozhatók létre.

Érdemes alaposan körülnézni, kiválasztani a legjobba(ka)t, főként azokat, amelyek nagy látogatottságúak, és saját kezűleg karbantartható, olcsó, de színvonalas hirdetési lehetőséget kínálnak!

A következő bejegyzésekben a kis- és középvállalkozások internetes megjelenéséhez igyekszünk gyakorlatias szempontokat és használható tanácsokat adni.

 

**********

Szeretne több vevőt a vállalkozásának? 

http://www.kalauz.hu/portal/segitunk